Merdivenaltı
Bir çok sektörde olduğu gibi, internet teknolojisi alt yapısı sunun, yazılımsal ve tasarımsal olarak geliştirdiğini iddia eden ve de bu işi merdivenaltı yapanların sayısı gün geçtikçe artmakta.
Merdivenaltı çalışıp, bugün var yarın yok zihniyetinin en büyük kozu fiyat politikası,iş alımına kadar herşeye yaparız ederiz zihniyeti ile yaklaşıp kurumsal reklam ajans bedellerinin neredeyse 3 te 1 oranında fiyat dahi verebilmekteler.
Peki sonrası nasıl gelişmekte diye sorar iseniz, ücreti alınan projelerin bir çoğunda merdivenaltı firmalar karşı tarafı mağdur etmekte, klasik metod olan telefonlara çıkmama, meşgule atma, müsait değilim mesajları, trafikteyiz az sonra döneceğim gibi açıklamalar.
Sözleşmesiz yapılan projeler, son derece iddialı olan bir projeyi oldukça komik bedellere yapanlar, akşam 18:00'den sonra telefonu kapatmalar, hazır scriptle kullanarak projeyi yamalı ve enkaz haline getirenler...
Peki tüm bunlar cereyan ederken, müşterinin hiç bir suçu yok mu ? Elbette ki var. Bunların en başında fiyatı ekonomik bulması, çok cüzzi bir bedel kapora vererek projeyi başlatması, ne istediğini tam olarak bilememesi, şahsın sunum yaptığı referanslardan belli başlılarını arayıp memnuniyet durumunu sormaması, proje alımı için karşı tarafın sürekli aramasına müteakip nedense bu durum karşısında rehavete girmesi ve neden bu beni sık sık arıyor diye akletmemesi...
Ayrıca bu merdivenaltı yerlere meylettiren bir çok web sitesi olması, çok cüzzi bedelle freelancer ünvanı ile binlercesinin çıkmasına sebebiyet verdi diyebiliriz.
Tüm bu temel bilgiler dahilinde, projesini yaptırmak isteyen firma herşeyin eveliyatında konuya çok hakim değilse iyi bir reklam ya da interaktif ajans ile işe başlamadan önce tavsiyemiz tecrübeli bir reklam ve teknoloji danışmanı ile istişare ederek modül bazlı ilerleme periyotlarını takip ederek doğru hizmet alımı yapabilecek firma ile yola devam edebilmesi makul kanıdayız.
